torsdag, juni 24, 2010

Sommar & sol

Hej Vänner!

Solen värmer och jag tänkte summera halvåret som har gått. Nyår firade jag med Kärleken, min storebror och familj! En ganska lugn och mysig tillställning, med skidåkning, snöbus med syskonbarnen... måste samla fasterpoäng när tillfälle ges. Sedan har vi i januari hunnit bo i huset i två år - vi flyttade in på min födelsedag för 2 år sedan.

I början av januari blev jag färdig specialpedagog och blev erbjuden fast tjänst i Bodens kommun igen. Höll inne på att tacka JA, pga olika skäl. Tja, jag har även hunnit fylla 35 år! Gisses vad tiden går... Etty fyllde 4 år i slutet av februari. Tillslut, efter sportlovet började jag mitt nya arbete som specialpedagog - vilket jag i dag inte alls ångrar! Trivs som fisken i vattnet och lönen blev bättre. Sedan så har vi hunnit med en KFÖ, som inte riktigt blev vad jag tänkt men ändå bra i slutändan.

Hunnit starta en ny bevakningskurs, med helt underbara deltagare! Bättre hundar har jag nog inte haft på kurs. Ska bli så intressant att se vart de kommer att landa. Till hösten blir det cert-prov för dem. Hunnit med att döma ett cert-prov i Tåme tillsammans med Jossan. Börjar få rutin i det hela nu. Jag och Skruttan gick kurs i Piteå. Mkt givande bevakningskurs, där vi fick jobba på bra med hundarna och bra kursdeltagare, åsså Johan!

Quarko fyllde 13 år den 17 maj - gamm´gubben! Still going strong, men snart finns han nog inte med oss längre - TYVÄRR är det så! Skolavslutningen gånger två, eftersom jag arbetar på två skolor. Mkt bra eftersom det renderar till en hel ledig dag för mig. Sedan har jag och Skruttan tävlat DM i år - formligen regnade bort. Men vi var SÅ duktiga i alla fall! Nu har jag semester... Nästa lördag drar jag och Jossan till Marma för att gå PB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar