måndag, april 05, 2010

Värsäsongen...

Hej hopp... Nu har jag och Skruttan haft två träningspass. I går var jag och Inga vid bilprovningen och körde lite lydnad. Det gick fin fint... men jag måste slipa på de moment hon kan - för att det ska bli perfekt! Till exempel vänstersvängar, position vid ingångar samt avlämningar. Annars så känns det som om vi är helg på rätt väg.

Idag for jag i väg ensam - eftersom det verkar som mina träningskompisar inte riktigt har tinat fram ännu =) Tränade lydnad på Kronan. Lilla vovven var sprudlande glad och jag började inträningen med momentet inkallning med ställande. Tar till vara Skruttans vilja till "känguru skutt", vilket nog blir en riktig klassiker om vi får till det. Om inte annat så kommer vi bjuda på ordentliga skratt i det momentet. Krypet sitter ganska bra. Vi körde det inne igår och idag ute. Fortfarande en liten tendens på att starta på ordet - så vi måste träna stabilitet i det. Avslutade hela passet med ett hårt spår ute vid bilprovningen. Klockrent spårupptag och bra spårat. Nu laddar vi inför morgondagens träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar