tisdag, april 06, 2010

Pucksök och lite till...

Hej hå... nu har jag verkligen kommit igång med träningen. Var i väg till klubben idag för lite lydnad och markerings träning på puck. Jag är så glad över Skruttans villighet att träna och att jag ÄNTLIGEN ser resultat på all tid som jag lagt ner på henne. Undrar just hur många gånger jag helt enkelt funderat på att ge upp. Men nu känns det som om det har löst sig på många sätt. VI har lite att slipa på. Så som avlämnande av grejjer. Lilla Hunden vill inte riktigt hålla fast. Sedan är det ju moment träning som gäller. Nå ja... Vi är på god väg nu.

Pucksöket går oxå det frammåt! Hurra, om jag får säga det själv. Vet inte hur länge jag har tragglat marekeringsövningar, men givetvis skyndat för snabbt. Lilla vovven har inte varit hundra på vad hon skall göra och tagit mkt illa vid när hon har blivit tillsagd. MIG själv att skylla och hon faller in i samma mönster om jag blir arg. Men i dag har det gått bra. Gårdagens övningar fanns nog kvar i hennes huvud och ute gick det till en början bra. JAG skall köra på detta mönster - LÄNGE och inte prova något annat för att se om det ger resultat. Provade inne när jag kom hem. Ren markeringsövning på puck, gömd på ett sådant sätt att hon inte kommer åt den. Nu går hon ner i markering om än om lite protester. Sista skicket var jätte fint och för en gångs skulle skickade jag inte igen. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar