torsdag, oktober 22, 2009

Träning spår...

Ja, ha! Ska jag äntligen få tid att träna min egna lilla vovve nu!? I tisdags träffade jag Linda R & Quta, Stina & Jambo ute på F21. Ttre stegsövningar med deras vovvar och sedan en kort patrullering med Skruttan. Tjing tjong i ballongen - vi måste stänga av vindarna när hon ska ut och jobba. Plockade in figgen på vind! (igen...) Nå ja, matte var lite slarvig vid upplägget.
På onsdagen skulle jag träffa Stina för hon hakade på min idé om långt spår utefter elljusspåret på F21. Tanken var att vi skulle lägga var sitt spår på sidorna och spåra samtidigt. "Tyvärr" så fick Stina bensinstopp - så medan hon väntade på hjälp så knatade jag ut ett 3,5 km långt spår. När Stina väl kom ut selade vi på hundarna och tog spåret. Skruttan skulle inte låta Jambo ta spåret och spårade klockrent till första apporten - Där hakade Jambo och Stina på och de stack i väg - Skruttan tyckte minnsan inte om att släppa dem före sig. Oj, vad bra de skötte sig. Växlingarna gick bra och hundarna blev noggrannare ju längre vi spårade. I slutet var de gode trötta, men låg i spårkärnan hela tiden. Matte är nöjd och lugnet har börjat lägga sig! Nästa vecka är det Tjh 1 prov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar