tisdag, juni 16, 2009

Träning

Klubben, klubben och lilla klubben! Ibland undar jag varför det inte är mer folk ute på klubben?! Är jag där när ingen annan är där? Vi är en tapper skara som ses där ute + enstaka agility personer. En klubb med 400 medlemmar... Nå ja, vi får ju ha planen för oss själva. I dag tränade jag linförighet och fritt följ. Pipet mina vänner - nemas problemas! Idag var hon tyst, som på när några få enstaka pip. Jag vet att hon inte piper om jag tränar regelbundet. Har jag uppehåll, tja då kommer förväntans pip, men det är inget jag är bekymrad över. Läggandet har kommit tillbaka. Snabba och fina. Inkallning med läggande har oxå återgått till sitt vanliga. Nu så ligger hon varje gång jag kommenderar henne... (eftersom jag skriver detta, så kommer hon väl falla tillbaka... peppar, peppar) Efter ett tag dök träningskompisarna upp. Det blev lite kaffe och surr, sedan så tränade Ingela med Orka, jag hjälpte Qeno med husse och Stina tränade med Caliber. Sedan blev det platsliggning med skott. Först tänkte jag hoppa över, men sedan så ändrade jag mig. Skruttan ligger tryggt och fint - ser inte längre ut som om hon skulle explodera vilken minut som helst ;-)
Nu har jag fått sommarlov! Härligt... här ska tränas hund och anmälas till tävlingar. Skruttan och jag har fått blodad tand! Nu finns det inget återvändo, när jag ser tillbaka på vårt fina DM-resultat. Snart får vi även en ny liten träningskamrat. Tojjan har ju fått hem sin lilla puppis - och har jag inte sett helt fel på korten så har de skaffat rätt färg den här gången ;-) Lycka till nu familjen Lindahl med den nya lilla stjärnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar