söndag, juni 14, 2009

Regnet bara öser ner....

Ja ha... då har tävlingsmänniskan Carin Rudqvist så sakteliga börjat vakna till liv igen. Fast jag kunde ju ha valt ett bättre väder ;-) I ett svagt ögonblick lovade jag Ylva att tävla Kaxa i Lkl Spår i Skellefteå idag...! Klockan 04.30 gick jag upp och funderade på vad jag hade gett mig in på - hade alldesles glömt bort att man måste gå upp innan soluppgången - och det är j-vligt svårt att fixa här i mina hemtrakter vid den här tiden på året då det är ljust året om. Nå jag lyckades ta mig upp utan att väcka resten av huset och Ylva hämtade mig punkligt klockan 05.00. Kan väl säga att jag sneglade lite på hastighetsmätaren och jag är inte rikigt förtjust i vissa höga farter... Väl framme så inser jag att detta kommer bli blött. Av någon anledning hade jag packat med mig 3 olika jackor - ingen regnjacka dock!
Vi började med platsliggning. Kaxa brukar småpipa - men i dag BRÖLADE hon. Jag är dock nöjd med att hon låg kvar. Hennes serenad uppskattades inte av domarna betyg 6... Sedan färdades vi ut i spårmarkerna... Ny regler sedan jag och gamla Q var ute. Dirketpåsläpp osv... Ylva informerade mig att det var tre pinnar pluss slut. När vi ska börja spåra öppnade himlen sig och regnet bara öste ner. Kaxa plockade spåret och vi drog i väg! Inte märkte jag att domarna hängde på 125 meter... det var oxå nytt för oss. Vi började plocka in pinnar. Gissa om jag började bli lite förvånade när vi snabbt plockat in 3 pinnar och inte alls hade kommit långt i spåret! Nå vi fortsatte och vi fick mer och mer pinnar med oss. Blöt som en dränkt disktrasa kom vi så småningom i mål - 6 pinnar + SLUT! Information från spårmotagaren: Ni missade en! Lärdom?! Läs på reglerna själv nästa gång Carin! Betyg på spårupptag 10, spåret 9! Duktig vovve! Tillbaka till klubben.
Nästa moment budföring! Betyg 9 - dk vid återgång. Domarna stod två meter bakom mig och Kaxa tyckte att dem kan man ju hälsa på! Resten av dagen regnade rent ut sagt bort... Summa karde mumma: Inget uppflytt i dag för Kaxa, Godkänd och klassvinnare. Ylvas lärdom - inte bättre av att stå på sidan av... Nu skall jag träna min egen vovve... Nu har jag fått blodad tand. Dessutom så är det dags för Cefen 21, besöka Exo med familj och Marma snart! Jippi! Dessutom har jag sålt BRR, så nu skall lilla bilen leva uppe i Kiruna ett tag. En bilmekaniker köpte den. Pengarna jag fick handlade jag genast upp till en resa för mig och Kärleken. En lång weekend i London! Någon som vill vara hundvakt åt en grå KÄNGURU?!

1 kommentar: