tisdag, juni 02, 2009

Shoppaholic... not!

Tja, vad skall man roa sig med när man är i Umeå och egentligen bara vill vara hemma och träna Skruttan och vill få tiden att rinna iväg. Jag som i vanliga fall inte tycker det är roligt att vandra på stan och kika i affärer, har hittat en i Umeå som jag verkligen tycker om. Tror den heter nå med aktivt uteliv. Har sneglat och velat gå in i den varje gång jag har varit här nere. Idag gjorde jag slag i saken och kikade in. Dyrt blev det, men Kärleken tycker jag är värd det. Köpte mig ett par Tierra byxor - för att ha när jag tävlar DM... så se upp i backen. Nu är både jag och Skruttan ny ekiperade... Vem kan slå oss nu?! *ASG*...

I helgen var jag i Tåme och var provledare på ett cert-prov. Det var kul att träffa gamla vänner. Startade - ja, jag vet inte varför jag startade halv sex på morgonen. Var framme sju och funderade på när de satt upp bommen på Tåme. Stod där och funderade innan jag såg en stackars själv. Det var Kicki... fick koden och for ner till Carola. Lite snabbt om dagen. Sedan klockan åtta så var det lottning. Allt som allt var det tio hundar som skulle gå upp. Det var lite blandad kompott som kom. Patrullstigen var bra - men värmen var tryckande. Gissa om jag var som en blöt fläck efter sista hunden. Dessutom så vaknade myggen... Nio hundar av varierande kvalite klarade patrullen. Den stillasittande bevakningen var något högljudd, men alla nio blev godkännda. Basen gick smidigt. Men jag vet inte varför vi var vakna så länge jag och Carola - för ingen hund höll oss vakna. Tittade på klockan halv fem och konstaterade att vi skulle gå upp klockan sex. På söndagen var det dags för spåren och jag hade väl tänkt avvika lite tidigare. Men gick med en hundförare som fick känningar av lågt blodtryck, så vi kunde ju inte skicka ut henne ensam i skogen. 32 grader varmt och massor av mygg, björn och våtmarker... Summa kardemumma alla nio hundarna kom i mål, men jag vet inte om jag riktigt stödjer att man blir godkänd på spåret utan slutet, men det är ju inte jag som dömer... I alla fall vill jag gratulera...

Stig med sina två vovvar och super extra föraren Jenny

Kicki W. & Cobra

Alf & Kelly

och de andra hundförarna

Kommer hem i morgon, så då blir det invigning. Träning, träning in i det sista, men Skruttan har ju vilat sedan måndag. På fredag bär det iväg till Jokkmokk. Håll tummarna nu mina vänner!

1 kommentar:

  1. Absolut att jag ska hålla tummarna det vet du ;)
    Jag förväntar mig rapporter!

    Å bli godkänd utan slutet låter knepigt tycker jag....

    krameli kram

    SvaraRadera