söndag, maj 24, 2009

Träning...

I dag har jag pluggat och pluggat och åter pluggat. Men nu är två uppgifter så gott som klara ;-) Det känns bra. Fast har två lite lättare uppgifter kvar att knåpa ihop. Jag har blivit en djävul på att ordbajsa! Kanske för att jag lever ihop med en politiker. Kommer väl till pass för utfyllnad i all rapporter som jag har skrivit de här två terminerna.
Klockan 17.00 samlade jag, Maria hemma hos Ylva. Vi var faktiskt ute hos Ylva och tränade bevakning. Japp, nu kör vi hårt! En lagom lång patrullstig med både ljud och vind. Kaxa var först ut. Eftersom vindarna sällan är med oss, så blev det en svag markering. Ljudet snappade hon upp snabbt, men sedan blev det lite virr... Vår ljudfigge letade leksakerna som han lagt vid ett trä ute i skogen... Ha, ha... det fanns ju mer än ett. Tur att jag har lokalsinne. Kaxa fick sin belöning och Ylva talade glatt om att hon sett färsk björnspillning. De där nallarna, även i Sinksundet verar de finnas...! Efter Kaxa och upphittandet av hundarnas leksaker och väl nerpackade i figurantens fickor, så var det Cosmos tur. Han fick även han en svag vindmarkering. Jobbade lugnt och fint på stigen och hittade figguranten med en tydlig markering. Han fick sin belöning och så var han nöjd med dagen. Skruttan tyckte att hon skulle kika läget vid platsläggningen i skogen och smög fram. Så det får vi träna mer på. Vinden hade tyvärr inte tilltagit så hon sniffade lite men inte mer. Ljudmarkeringen var klockren och nu är hon fullt koncentererad på vad hon skall göra på stigen. Inga aha markeringar eller tvära utåtkast. Stannar lyssnar och patrullerar på tills figgen rör på sig.
Vi avslutade med ett uppletande och insåg att både Cosmos och Skruttan inte riktigt tyckte om metall föremålen. Jag är ändå nöjd med Skruttans insats. Tre föremål in - markerade metallen. Det tar sig sa mordbrännaren. Kaxa skötte sig fint. Nu sängen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar