onsdag, maj 27, 2009

Tävlingsdjävulen tittade fram...

Hm, varför är man en så fruktansvärd tävlingsmänniska?! Inom mig bor en tävlingsdjävul! Som kom fram igår. Vi var en tapper skara som samlades på Pontusbadet för att genomgå en säkerhetskurs för att få åka i vår nya stridsbåt 90! Gissa om jag satte i halsgropen när instruktörerna började med att säga att vi skulle hoppa från 5 m höjd, med världens otympligaste flytväst på oss. Dessutom att den kunde slå oss både gul och grön om vi inte höll den på rätt sätt. Någon som gått misste om att jag är enormt höjdrädd!!! Utmaningen kom direkt från Stina... hon ska nog få igen!
Nå ja, efter att ha tagit av mig glasögonen så försvann ju omvärlden, lyckades kravla mig upp de där fem metrarna och stod uppe på höjden. Instruktören ropade att jag skulle fokusera på att hålla fast flytvästen och titta på klockan på väggen mitt emot. Inte f-n heller såg jag någon klocka utan glasögon. För att göra en historia kort så tog jag mig ner - konstaterade att jag överlevde och klarade av momentet att vända livflotten, med hjälp av guidning. Det är inte lätt att vara en blind fisk inte!
Nu i efterhand är jag mycket nöjd med min insats, men jag kommer för allti i livet inte göra om det. Då får jag bli en landkrabba. Ryggen som har varit dålig ett tag fick sig en smäll igen så nu har jag ont igen. Nu ska här pluggas, i kväll blir det lydnad ute på Kronan. Här kommer förresten lite bilder som jag tagit när vädret var bättre!



Skruttan & Ozzy

Jambo

Kaxa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar