måndag, maj 18, 2009

Ryggskott och träning...

Hej hopp i det fina sommarvädret. Lite rapportering utöver Quarkos stora dag, som han delar med ett antal norrbaggar...! I onsdags kväll fick jag ryggskott. Kan väl säga så här i efterskott att det var en ganska häftig och smärtsam historia. Vaknade på torsdagen och insåg att jag inte tog mig ur sängen utan Kärlekens hjälp. Överdoserade värktabletter för att mycket smärtsamt ta mig till Boden eftersom jag hade två intervjuer för rapporten inbokade. Visst är det typiskt att ryggskottet väljer just denna dag... Nå ja, genomförde intervjuerna under konstant smärta, kunde varken ta djupa andetag, skratta, hosta mm.
Fredagen började åter igen med "kramper" och smärta i ryggen. Ännu mer intag av tabletter och sedan kom Annelie farande. Stackars Nemo som åkte in för en polyp på snoppen och kom hem utan kulorna. Annelie fattade RÄTT beslut och nu SKALL han bli frisk och såret läka ihop. Sedan skall vi på husvagnssemester... Jag, Annelie och de GRÅ! Fast semester är väl att ta i lite. Efter att Annelie hade fått surra av sig lite drog vi till Boden för att hämta ut grejjer på förådet - måste nog bygga ut huset för att få plats med all militär utrustning. Det blir bara mer och mer varje år?! Vill de aldrig ha igen saker? Väl hemma fanns ingen tid för att kurera ryggen, utan det var stora opperationen vårstädning som hägrade. Hm, gäster på lördag. Tog mig runt i huset sakta men säker och städade pryl för pryl, många vändor från olika rum.

På lördagen inhandlades dynor till vår nya utemöbler som vi köpte på tisdagen. Dammsög och småplockade. Ryggen var lite bättre, tävlingsmänniska som jag är for jag ut och la ett spår till Skruttan - måste ju träna inför DM:et! Maria kom ut och vi körde en patrullstig med ljud. Den här gången skötte sig Skruttan bra och var inte lika dragig den här gången jämnfört med i Arvidsjaur. Ryggmässigt så var det väl inte så bra att träna... Söndag - Norges nationaldag, Quarkos födelsedag... ännu ett träningspass med Maria. Mats la ett spår till Skruttan som hon jobbade galant på och plockade med sig ALLA apporterna. De flesta tog hon upp! Nu är det hädanefter andra som lägger våra spår. Patrull stig med ljud och Skruttan skötte det bra. Tog ljudet på ca 100 meters avstånd och höll det bra. Måste jobba bort hennes "chansningar" som hon gör i början. Har en idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar