söndag, maj 17, 2009

Hipp hipp HURRA!

Idag fyller världesn bästa schäferkille 12 år! Tänk vad tiden går fort och jag är så tacksam för alla dagar vi har fått ha tillsammans och tar vara på alla dagar vi än har kvar att njuta av...!

Örnrotet´s Quarko flyttade in i mitt hjärta våren -97. Jag är jättetacksam att jag fick äran att köpa honom av Ragnhild, som tyvärr gick bort alldeles förtidigt. Tillsammans med Quarko har jag mött både framgångar och motgångar... Fått vänner som vi aldrig kommer att glömma, Åsa & Peri veri, som vi började köra bevakning tillsammans med, Ulrika med Iggy...., Fia med familj, Annelie med grabbar... Bea,, mina "systrar i Älvsbyn" och alla andra härliga hundtränarkompisar och bevakningstokiga, ja listan är lång...!
Två DM segrar i bevakning, två SM starter... mm. Än så länge hänger han med här hemma. Just nu är det han som bjuder upp till bus och han har återfått lite av sin ungdoms sätt... Han har inga smärtor och röntgenbilderna ser bra ut. Höfterna är lika fina som när han röntgades vid ett års ålder, ryggradden ser fin, fin ut. Endast antydan till spondylos - men det är pga av ålder inget annat. Hans lindriga benpålagringar på armbågen visar än i dag inget... Peppar, peppar...! Gråa i pälsen och stel, men full av liv!

Tack alla som har SMS:at, och ringt för att GRATTA denna 12 åring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar