onsdag, maj 20, 2009

Flitens lampa lyser...

över Gammelstad... sitter i mitt arbetsrum och kämpar med tre examinationsuppgifter. Tja, där fick jag för att jag prioriterade att vara ute i solen i stället. Nä, så jobbigt är det inte, men det känns som om jag bara ordbajsar. Q och Skruttan infinner sig i lugnet, varierar sitt deltagande genom att vara uppe i Kärlekens kontor, eller ligga hos mig. Ibland hör jag en ljudlig suck från Skruttan - tror hon ger i från sig dem BARA för att visa hur tråkigt hon tycker det är när matte pluggar.
Tänk - har endast en träff kvar i Umeå för den här terminen. Efter det har jag klarat av två tredjedelar av utbildningen och har ENDAST 30 p examensarbete kvar till hösten. Var in och lämnade in en arbetsansökan i dag, så håll tummarna att någon vill anställa en specialpedagog. Fast jag tycker i och för sig att det är ganska skönt att vara hemma... Lyxhustru idéen som ibland infinner sig och som jag lite smått utövat är ju inte så dum ;-)
Träningsmässigt så är vi i gång ingen, Jag och Skruttan. Igår var vi ute på klubben och tränade lydnad. Gick väl så där efter mattes längre konvalecent. Skruttan trasslade sig över stegen - den höga den här gången. Huvva...! Men det bekommer henne inte att hon halvt som halvt slår ihjäl sig. Krypet är en färskvara och tyvärr backade vi många steg efter den otilltänkta vilan som vi haft, men nu är det intensiva veckor som gäller. Läggandet har vi fått tillbaka. Hm, hon gillade gräset bättre än gruset och det kan jag förstå, eftersom hon glider i liggande ställning när jag kommenderar ligg i inkallningen! Där kan man snacka snabb! Nä nu måste jag plugga lite till för i kväll blir det lydnad på Kronan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar