onsdag, april 22, 2009

Vår...!

Äntligen verkar det som våren har tagit ett stadigt grepp om Luleå! Hur kan jag påstå detta - jo, jag har äntligen fåt tillbaka lusten av att träna hund och väntar BARA på att barmarken skall dyka upp så jag och Skruttan kan börja spårsäsongen på allvar. Just nu tragglar vi en massa moment och hårda spår. Skruttan är duktig och har mognat jätte mycket, dessutom får jag mycket hjälp av Stina, hon är en klippa på att INTE låta mig hitta på en massa konstigheter ;-)
Det går inte en dag utan att jag måste träna, i går hann vi till och med två pass ute på klubben. Idag körde vi hårt spår och lydnad. Skruttan spårar bra, men har som vanligt brottom, brottom i spåret, trots att det är hårt spår. Så nu blir det att gnugga geniknölarna. I morgon blir det köttbullar och bitar i varje steg. Få se om jag får ner tempot då! Linförigheten går jättebra och hon ÄR TYST - j-vlar vad bra det kan bli när MAN lägger manken i och på positivt sätt tränar bort det. Snart är det dags att använda leksak som belöning! Krypet, krypet... jo det går bra. Även där har jag hittat rätt belöning - färska köttbullar. Tempot är dock högt, så här skyndar vi som sköldpaddan.
Igår fick Q följa med oss till klubben. Han tyckte det var toppen och träffade många som matade honom med karra. Han hann att bli utskälld av två, vad han tykte pojkspolingar. Men tog det hela med ro - dock tyckte han att Audin inte var så skön att åka i. Försök knö ner en modell äldre stel schäfer i framsätet. Vi var inte så trafiksäkra, när han la sig med huvudet i mitt knä, nosen kilande han in under ratten, frambenen på var sin sida om växelspaken. Efter att få vara ute på klubben och strosa runt - uppskattade dock inte matte leran som han dessutom skulle ta med sig. Är inte så van vid lera, eftersomj Skruttan saknar päls att samla den i. Idag låg han nöjt kvar utan att resa på sig, när jag och Skruttan gjorde oss klara för att fara till klubben... Hans utflykt i går räcker nog i några dagar.
Nu skall jag gå och äta köttfärssås och spagetthi som Kärleken håller på att göra åt mig. Sedan skall jag och Skruttan packa in oss i Audin för träff med bevakningsgänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar