torsdag, april 23, 2009

Va, inte så aggressiv

Vem om inte jag skall ha oturen att åka fast i en fortkörningskontroll - och bara kört 93 där det är 90?! I går efter att ha varit och tränat på Kronan, tuffade jag och Skruttan hemmåt. Helnöjda över vårt träningspass. Gissa om jag blev häpen när farbror Blå (i detta fall tant) vinkade in oss?! Ja ha, tänkte jag... blåsa och sedan sticka hem. Detta efter att jag kikat på hastighetsmätaren precis innan och konstaterat att jag låg på 90 - jag KÖR faktiskt lagligt... trodde jag. Stannade och inväntade rutinblåset. DÖM TILL MIN FÖRVÅNING när de säger att jag kört för fort????? De visade mig deras mätning och då höll jag på att krevera 93 ***** km/h på 90 väg. Sedan nästa fråga: Erkänner du? Vad f-n ska jag säga! Nå ja, in i polisbilen skriva papper, farbor Blå (han i bilen) började"hånle" då tände alla cylindrar - det hela slutade med att farbror Blå fortsatte le och påpekade att jag inte borde vara så AGGRESSIV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar