lördag, april 25, 2009

Fundersam... vad håller vi på med egentligen?!

Ibland blir jag stum av förundran över andra människors beteenden och handlingar i hundvärlden/klubbvärlden. JAG tränar MIN hund - vilket jag brinner för, framförallt bevakning, delar gärna med mig av mina ergarenheter till andra och tar emot tips och idéer från andra. Det jag inte förstår är hur andra hellre attackerar och baktalar andra likasinnade. Beror detta på den sk svenska avundsjukan - och varför i hela fridens dagar inte vara rakryggade? Jag är inte BÄST i världen på att träna hund och kommer nog inte bli det heller - men jag pular på med det jag och mina hundar tycker är roligt. Låt mig få göra det i fred - fråga gärna om hjälp eller i fråga sätt vad jag gör -men prata med mig, inte om mig - för det kommer alltid fram! Det som göms i snö kommer alltid fram i tö!

1 kommentar:

  1. tycker du är bra på att träna hund *tummen upp* och din träningsenergi just nu är helt super duper....

    Sedan så kan ju inte alla träna på samma sätt eller tycka att samma sätt är det rätta....

    kram kram

    SvaraRadera