lördag, april 25, 2009

Ny stjärna är född...

Vill börja med att Gratulera familjen Nordström till en liten dotter! Grattis, grattis...! Ser framför mig Åsa och barnvagn ute i skogen ;-)
I dag har varit en händelserik dag. Började med att möta Stina på Djurmagazinet för inhandling av spårsele till Skruttan. Fast jag har typ tusen olika selar i olika storlekar och format hade jag ingen som passade Skruttan. Men nu har jag en ny... behövs alltid nya grejjer...! Eftersom Skruttan är ganska känslig för tryck mot bogpartiet så köpte jag en som är utformad som en dragsele, så att trycket blir mot hennes "bogblad" i stället och detta ska nog inte hindra hennes rörelser. Ja, ni fattar nog vad jag menade. Dessutom inhandlades en ny kong. Kongar kan man inte få för lite av.
Efter detta drog vi till Kronan för att kika på björnprov! Såg framför mig en mekanisk björn som kom rusande - gjorde utfall, reste sig på bakbenen och vrålade... Nja, så var det inte. En uppstoppad björn kom rullande och "morrade" lite. Såg ganska fjantigt ut. Dock var den indränkt med björnlukt. Ingen fart och fläkt, utan jakthundar som stod en bit i från björnen och skällde!
Ylva kom tuffande till Kronan och lämnade över Kaxa till min och Stinas vård. Hon åkte tillbaka till sitt jobb och vi drog till klubben. Tränade fritt följ - Skruttan höll sig tyst - bara enstaka pip. Sedan blev det kryp av hela slanten. Stina och jag har läst lydnadsreglerna inför DM:et och det är i momentet kryp som mest poäng ligger. Stina tränade Kaxa och hon behöver bara finslipa Ylvas jobb. Bra jobbat Ylva! Vi avlsutade med uppletande och Skruttan skötte sig fint. Springer ut rakt och fint och kommer snabbt tillbaka med föremålen. I morgon skall jag flytta ut momentet i rutan - JAG HAR EN PLAN där... få se om den fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar