söndag, april 05, 2009

Åskmoln lurar i fjärran...

Idag började dagen mycket illa, vilket höll på att sluta i årets första åskväder ;-) Vaknade tidigt och gick med hundarna. Solen sken och allt var frid och fröjd! Lade upp träningsplan medan vi var ute på morgon turen. Kom hem och skulle bara slänga i mig lite frukost. Funderade på varför inte Skruttan kom och va med mig och Quarko - GIVETVIS hade ytterdörren glidit upp och hon hade bara råkat ramla ut...! Förbannad gick jag ut och ropade på henne! Hon dök upp ganska snabbt, men jag var rejält förbannad! Kastade in henne i bilen och for ut till klubben. Trots jag var arg och irriterad så tog jag ut Skruttan - ibland är man inte smartare! Skulle träna stege hade jag tänkt mig. Blev förbannad på henne när hon tjorvade, men isåg snart att det hela var mitt fel - stegen var hal. Samlade ihop mig och fick över henne lugn och still och bröt den träningen. Ja, allt tjorvade och min irritation bara växte. Bet ihop och insåg att jag var tvungen att lugna ner mig.
Stina kom tuffande och vi drack kaffe och jag fick prata av mig. Vi planerade om dagen och efter det började det fungera. Bestämde mig för att köra fritt följ med tävlingsledare och det gick bra. Förut har hon funderat varför någon står och kommendera. Läggandet under gång fungerade superbra! Får inte att få snabbare sa Stina! Jippi! Sedan funderade vi över framförgående/frammåtsändandet. Vi har lagt upp en plan och vi skall klicka in sakta på henne. Skruttan blir allt för ivrig om belöningen är för rolig. I morgon är det vilodag!

1 kommentar:

  1. *asg*
    ibland är det inte lätt att låta bli åskmolnen ;)
    Bra att du kom på att ta en kaffe för att lugna nerverna :)
    kram kram på er

    SvaraRadera