söndag, mars 08, 2009

Vinter...

Åh hå, ja jag tycker om vinter och snö, men jag blir lite avis på Jenny som har barmark och tränar förfullt nere i Trollhättan - jag vill också! Fast JA, jag vet det går att träna här uppe också - men det ÄR mycket lättare att hitta inspiration när det är barmark! Funderar att ibland ta pick och pack för träningsläger nere i Trollhättan hos mammsen... SUCK - har ju inte en lämplig bil!
Nå ja, jag och Skruttan bygger upp vår kondis både fysisk och psykiskt... Har lagt fram en träningsplan - fysisk träning två dagar i rad, vila den tredje. I går var pass två med skidor... förut har vi kört varannan dag och det har gått bra. Igår drog hon halva varvet och sedan la hon av, detta innebar att jag fick jobba mer fysiskt och det gick lätt. Så även min kondis håller på att byggas upp. Nu kunde jag köra på hela vägen - även fått in tekniken i backarna. Pass ett drog hon i jämn galopp hela varvet! Målet är att hon skall dra bägge passen hela varvet. Då kommer vi öka att vi kör två varv pass ett och ett varv pass två osv.
Vi har anmält oss till en tävling - och nu så måste lydnaden köras på allvar. Vi har ett mål att tävla lägre klass i år och pallra oss därifrån. Så nu år det bra att köra lydnad för fullt och så har vi ju spåret. Måste bli bättre på det så hårda spår så jag får ner tempot och på något sätt få henne att även ta apporterna. Fick många bra tips av Åke på vinterutbildningen på F21.
Ja, nog längtar jag till våren och barmarken. Då skall här tränas ännu mer hund! Sedan längtar jag till tjänstehundsskolan. Jag, Annelie och Ylva ska pallra oss ner. Ylva och Annelie skall gå HTU och jag skall gå sista delen i SäkSök instruktörsdelen. Skall bli så himla kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar