måndag, mars 09, 2009

Pass 1

Japp - nu var vi inne på pass 1 igen. Skruttan pinade på relativt bra i dag, men jag måste nog hitta en hare att gå på så hon får upp lite tempo. I morgon är det ju pass två och jag får se hur bra hon går i morgon. Hon är en riktig tävlingsvovve... ;-) Vi kom i kapp en skidåkare och då ska hon minnsann dra i kapp och förbi. Hon vände sig om efter en stund och funderade på varför inte skidåkaren hakade på, men sedan gick hon med på att dra vidare. Vi skall även sätta igång med lydnad - skall bara hitta motivationen!
Igår var jag och Kärleken ut till Hindersön och Jopikgården. Vi skulle åka ut och fika och finurlig som jag var trodde jag att vi skulle vara ganska ensamma med den idén eftersom vädret inte var det bästa och folk antagligen skulle sitta hemma och kura framför någon brasa. Hm, jag insåg snabbt att det inte var så! Jopikgården är ett populärt utflyktsmål och det var smockat med fikasugna människor. Som tur var är jag ju inte blyg så vi fick snabbt ett bord och mumsade i oss nygräddade våfflor med grädde och hjortronsylt. Nu i veckan är det att stoppa näsan i böckerna och jobba på med uppgifterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar