lördag, mars 07, 2009

Skidor, skidor... och mer skidor!

Tur man är tjurskallig och van att fixa saker. När jag nu fick chock beskeded om bilen kände jag mig först ganska handfallen och grinfärdig! Just nu när man pluggar, utan jobb (som det ser ut så blir jag uppsagd i augusti), mitt i renovering och det värsta av allt mina och Skruttans tävlingsplaner! Men så kom jag på att Kärlekens gamla Audi funkar kanske ändå, så i går när jag vaknade och insåg att snöröjningen var i full gång drog jag ut med snöskyffeln. Kärleken undrade vad jag skulle ut och göra så tidigt och mitt svar var ganska enkelt! Jag skall slå på den kvinnliga charmen och få snöröjninge att hjälpa mig att skotta fram Audin som har stått orörd under de senaste snöfallen!
Knatade ut och insåg att det var ganska tidigt på dagen... Men kvinna som man är, så är man ju inte rädd för att spotta i nävarna! Med skyffeln i ett stadigt grepp så gick jag till gästparkeringen där vi ställt Audin - tja jag kan väl säga att jag nog kan telepati använda min kvinnliga charm! Snöröjjarna hade skottat bort den meter höga/1 och en halv meter breda gamla plogvallen som funnits bakom Audin var som helt bortblåst. Endast fem centimeter kvar! Hur lätt som helst att skotta ut på vägen, som sedan skottades bort av snöröjjarna. Det "tunga" jobbet var att rensa den översnöade Audin och skotta fram vid förarsidan så man kunde komma in i den. Höll max på i en kvart!
Glad i hågen gick jag in och Kärleken frågade om det inte hade gått och blev ganska häpen över att jag var klar! Han lovade att kolla så om den startade. Efter ett tag pluggande kände jag dock att jag var tungen att röra på mig, så jag bestämde sonika att gå och starta den själv och packa in mig och Skruttan i bilen för en tur till F21 och skidor!
Summa kardemumma! Jag har en Audi som jag snabbt har gjort om till hundbil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar