torsdag, mars 05, 2009

Finns det en regnbågsbro för bilar...?

... ja, finns det en regnbågsbro för bilar? Vem vet? Jag vet i alla fall att min gamla trotjänare, BRR nu skall till bilkyrkogården. Fick domen hos Ford idag. Det fanns inget att göra än respirator ett år - sedan skulle BRR dö. Jag och Kärleken resonerade och kom fram till att göra pinan kort. Vi hämtade hem BRR för att den gamla trotjänaren skall få "somna" in hemma på gården. Jag vet att BRR har lämnat en vilja att bli "donator", så det kommer jag att se till att så sker. Vi har varit med om mycket tillsammans... och jag har många roliga och ledsamma minnen tillsammans med denna bil.
Vila i frid BRR,
du har funnits i vått och torrt!
Tagit mig från Luleå till Trollhättan!
Gett mig inte allt för dyra diselräkningar...
Som tur är har vi SAAB:en och Audin (men ingen kommer någonsin gå så billigt som BRR). Tyvärr så verkar Kärleken inte så road att SAAB:en skall bli en hundbil, men jag klarar mig just nu med Audin - finansiellt så har jag inte råd att skaffa en bil nu! Däremot tror jag att jag har sått ett litet frö hos Kärleken. Vi kikade nämligen på en citroen Berlingo och en citroen Nemo! (ja, Annelie jag vart kär i denna bil som hette Nemo. Köper jag en sådan så har Grålle en given plats... !).
Snabb som attan sa jag genast om jag köper en sådan när ekonimin tillåter behöver DU ALDRIG göra SAAB:en till en "hund" bil. Kärleken fick genast ett intresse och det kommer nog att bli en sådan så småningom. Känner jag Kärleken rätt så fortare än vad vi tror, eftersom jag annars måste nyttja SAAB:en en del och hm... där finns ett motsstånd att göra den till efterträdare av BRR! Jag förstår inte att det finns människor som inte tycker om att ha hundhår, snizlar, selar av alla de slag, apporter, spårpinnar, och annat matnyttigt som man måste ha för att klara sitt hundträneri... i bilen, (fast jag måste nog tillägga, att det ibland - ytterst sällan dock - är skönt att åka i en "hundren" bil).

1 kommentar:

  1. Nemo var in och kikade på "NEMO-bilen" han säger att det nästintill var en batmobil *fniss*

    tjingeling på er :)

    SvaraRadera