tisdag, mars 10, 2009

Pass 2

Japp, nästa gång vi kör pass 1 blir det två varv. Skruttan är en liten ful rackare har jag kommit på...! Trodde att hon var i dålig kondis, men nä - det som fattades var "haren" idag pinade hon på relativt bra men slog av efter ett tag. Men när hon fick korn på en skidåkare framför oss satte hon igång och tokdrog. Det var bara för mig att åka med. Sedan drog vi förbi skidåkaren och när hon märket att han inte hängde på saktade hon ner och väntade in honom, sedan var det full fart igen. Skidåkarens kommentar var: Nä, det kan inte vara roligt att inte få någon konkurrans... Jag la mig tillslut ca hundra meter bakom och ¨då pinade hon på allt vad hon kunde, men matte låg och plogade stundstals bakom så att vi inte kom i kapp. Där snackar vi fyspass för båda! Har kommit på att jag till nästa skidsäsong skall köpa ordentliga skate-pjäxor. Får inte riktigt bra stöd i mina kombipjhäxor längre.
I morgon är det vila... fast det börjar bli ett gift i kroppen att träna. Jag längtar redan till nästa pass. Har funderat lite på att börja springa på "vilodagarna" får se vad coachen säger om det. Jag är fruktansvårt taggad och mitt mål är att komma upp i den konditionen jag vet att jag har haft tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar