söndag, mars 01, 2009

Borta bra men hemma bäst...

Nu är jag åter från Umeå. Veckan har varit bra, men intensiv. Nu har jag en lång kurs kvar, med massor av böcker att läsa, rapport som skall in osv. I juni är den slut, därefter ett härligt sommarlov - ja hör och häpna jag har sommarlov inte semester?! I september sätter det igång igen och då är det en 30 poängs uppsats att skriva. Har nästan funderat ut vad jag skall "forska" om...
Vinterutbildningen på F21 gick som väntat. Värsta fyspassen att plumsa i snön. Skruttan skötte sig superbra och fattade att hon skulle gå bakom. Tyvärr fattade hon dock inte att mattes fötter blev en typ så där 100% större med snöskor på. Fällde matte snyggt i en nedförfbacke och givet vis var fotografen framme! Nå ja, vi bjöd på skratt i alla fall. Påviset med skidor var också en härlig upplevelse. Fienden se upp säger jag bara - det är inte för inte de kallas "Vita Blixten"... Åh vad jag gillar bevakning.
Fick filmen från SBK och nog skymtar jag och Skruttan fram i några scener. En av HV-gubbarna såg genast att Skruttan var med på filmen: Hunden med de stora öronen - det är väl din, Carin! Utan öron ingen bevakningsvovve! Svarade jag då!
I morgon är det hundsjukvård på schemat. Tuffar i väg med Annelie till Boden för att samla ihop lite timmar för Hemvärnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar