fredag, februari 20, 2009

Skidor & 10 små negerpojkar...

Började dagen med träningsvärk i låren efter gårdagens Bodypump pass... Vaknade av Skruttans pip och Q:s trånande efter henne. Hastade upp för att låta Kärleken sova och tog hundarna på morgonpromenaden. Tyvärr så råkade de väcka Kärleken, så de blev en tidig morgon. Sedan vi har haft hantverkare här i en vecka, så har jag lyckas vända tillbaka dygnet. Är uppe innan åtta nästan varje dag. Förut så sov jag nästan till tio...
Nå ja, hämtade skidorna i bilen för att valla dem. Insåg nog att det skulle gå bättre om jag hade glidvalla på. Sedan packade jag in mig och Skruttan i bilen och for till Inga för lite kaffe. Där surrade jag, Stina och Inga en stund och la upp dagens träningspass i skidspåren. Vid ett tiden drog vi ut till F21. Först släppte vi iväg Inga, Orka och Jaxza. Därefter stack jag och Skruttan och sist Stina och Pirat. Skruttan drog på jättebra, tills mina glasögon immade igen och jag på något sätt ramlade. Slog mig ganska rejält på låret. Upp snabbt och stack iväg. Tur att man har en lydig hund som stannar när man ropar. Skruttan låg hela tiden i ett ganska jämt tempo. I sista backen låg hon i jämnt drag så att jag lätt kunde ligga i skate bakom henne. Mitt i backen tvärvände hon och stirrade på Pirat och drog iväg till dem. Som tur var hann jag haka loss henne. Pirat var en ny bekanskap och lika fort hon vände dit lika fort vände hon tillbaka till mig. Sedan låg de och drog bra jämnsides.
Nu så laddar jag för att åka till F21 för teori. Sedan är det vinterutbildning hela helgen. Tyvärr så insjuknade Annelie och Marie hade fått förhinder. Undrar just hur många vi blir... I alla fall så åker jag snart och hämtar Ylva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar