fredag, februari 06, 2009

Snö, kyla och pellets...

Visst jag gillar snö, men någon måtta får det väl vara! Fast man skall väl inte klaga, nu när det kommer?! Eller?! Själv är bäste dräng har jag hört... och jag måste nog hålla med. Idag när jag gick med hundarna på morgonen, såg jag att bilarna var inplogade och insåg att jag var tvungen att skotta fram dem innan plogvallarna stelnade. Sagt och gjort, släppte in hundarna och ropade på Kärleken att han skulle ge dem mat för att jag skulle skotta. Från sovrummet hörde jag - Fixar det, kommer och hjälper dig sen!
Skottade fram min bil och avbröt för att jag var tvungen att äta frukost och sedan åka till Boden för ett möte. Ingen Kärlek så långt ögat kunde nå! När jag kommer in så frågar han om jag redan var klar - minns faktiskt inte vad jag svarade! Nå ja, han kom ut och skottade lite när jag for, men jag tror han höll på att dräpa sig!
När jag kom hem hade kaminen stannat - och JA, det blev jag som fick fylla på den! Kärleken var ju på väg till stan! Fast han var ju hjälpsam, han bar upp pelletsen från garaget och mummlade att det är bara 17 grader här inne! Undrar just varför det är det, svarade jag då! Män kan nog inte tänka längre än vad näsan deras räcker. Han hade ju bara behövt gå ner och sätta på den andra kaminen!
SJÄLV ÄR VERKLIGEN BÄSTA DRÄNGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar