tisdag, februari 03, 2009

Färg, spackel och målarfärg...

Nu har jag satt i gång stora renoveringsarbetet. Kärleken har fått riva den hemska panelen i delar av köket och hallen! Detta för att vi håller på att dra in fjärrvärme och att vi insåg att det skulle bli lättare att riva den innan de satt upp de nya elementen. Så nu varvar jag pluggandet med att spackla, slipa och måla. Det är faktiskt kul och jag ser fram emot kök och hall utan panel. Jag har aldrig varit en beundrare av panel...
I veckan sätts även stora renoveringen av badrummet i gång. I alla fall ännu mer rivning av panel. Även där skall vi få ett nytt element. Vi har hittat 63 cm som inte nyttjas mellan badrummet och köket - så om gudarna är med oss blir badrummet lite större. Pappsen skall flygas upp, han står för klinker och kakeluppsättningen. Oj, vad det skall bli härligt med ett nytt badrum. Tror nästan att jag kan ta jobb som designer/inredare. Har världens coolaste lösning på skåp på gång i badrummet. Innbyggt i väggen med ekdörrar! Sedan skall det upp spotlights och smått och gott. Dessutom en nisch vid badkaret som man kan ställa duschtvål, schampo värmeljus och annat på. Det blir nog världens tjusigaste badrum när jag är klar! Tur att Kärleken håller i plånboken... eller...!

1 kommentar:

  1. vad kuligt att ni är igång med badrumsrenovering, jag såg ju bara ert kök och vardagsrum sist jag var hos er :) Måste snoka lite bättre nästa gång *asg*

    kram kram

    SvaraRadera