onsdag, februari 18, 2009

Ännu ett pass

Nu har Skruttan varit jätteduktig. Vi har hunnit med ännu ett varv ute på F21. Hon pinar på, trots en jätteklump till matte bak i linan. Japp, vi trotsade kylan. Åkte först till Inga och drack en kopp kaffe. Sedan for vi ut till spåren. Jag startade först med Skruttan, sedan tror jag Patrik och Opus startade, därefter Stina och Jambo och sist startade Ingela med Orka och Jaxza. Trots att jag och Skruttan inte hade någon draghjälp, så höll vi oss framför de andra. Det var nog tack vare Skruttans vinnarskalle och mattes tävlingsinstinkt. Nästa pass blir på fredag, för i morgon skall jag på ett pass på Inpuls. Skruttan uppskattar att få springa av sig och jag hoppas att hon ska gå ur löpet snabbare. På söndag tar hon pick och pack, skall på kollo på Björks i en vecka.
På fredag är det dags för övning på F21 - vinterutbildning. Teori på fredag - skall hämta Annelie på eftermiddagen. På lördag och söndag är det praktiska övningar ute på F21. Skall bli intressant. Skruttan har ju en tendens att tycka att man skall dra gärnet och speciellt ute på F21. Härlig helg - på söndag är det bara och packa för ännu en innervecka i Umeå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar