måndag, februari 09, 2009

Morgontrött

Det är inte lätt att väcka en björn som sover. Quarko är inte alls imponerad över att behöva bli väckt innan 07.00! Men eftersom hantverkarna står och knackar på dörren 07.15 så måste vi ha klarat av alla morgonritualer innan dess. I går kom jag ju på att jag skulle ta en tur i skidspåren med Skruttan, men insåg att det gick ju inte alls - eftersom duschen/tvättstugan är ockuperad av hantverkare och badrummet är halvt som halvt rivet.
I går fick jag ett meddelande från Exo´s nya familj! Kul att höra från honom. Han har flyttat till Falun (tror att det var så) för att jaga bovar med sin nya husse som är polis. De är väldigt lika, Etty och Exo, menar jag då! När nu huset så småningom blir i ordning efter installationen, så sätter stora träningsapparaten igång igen. Jag och Skruttan skall träna stenhårt, för vi skall minsann tävla Tjh DM och målet är SM! Jag och Quarko har ju kvalat dit två gånger och det skulle vara katten om jag och Skruttan inte skulle kunna klara av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar