onsdag, oktober 15, 2008

Solen skiner!

Solen skiner och jag har varit uppe med tuppen! Kärlekens bil skulle in på verkstan och jag var tvungen att se till att han tog sig till jobbet - Kom på i morse att vi skulle ha lämnat hans bil i går kväll så jag slapp vakan innan det blev ljust, men det är ju lätt att vara efterklok! Nå ja, jag har hunnit att göra en uppgift till nästa inne vecka och det var inte jobbigt! Klockan är bara elva - så eftersom jag är bil lös idag blir det en massa pluggande. Hade kanske behövt göra en massa i trädgården, men krattan är sönder och löven är vackra *asg*. Ska nog se till att björkarna på något sätt försvinner.... Man måste kratta både på hösten och våren, inte min stil. Blomkrukorna måste tömmas och ställas i vinterförvaring. Kan kanske säga att jag hade tänkt byta däck på bilen, men utan bil blir det svårt.
Hundarna gör mig sällskap hela dagarna. Quarko ligger troget vid mitt skrivbord och suckar ibland. Skruttan terroriserar antingen MIG eller Quarko. Är husse hemma så får han sig en känga han också. Nu har jag varit hemma och pluggat i lite mer än en månad och det är helt underbart att få rå om sin egen tid. Jag kan gå upp när jag vill, äta när jag vill och träna hund medan det är ljust ute! Gissa om det kommer bli hundträning, skidåkning m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar