söndag, september 07, 2008

Härligt studentliv...

Hej alla mina vänner! Nu har jag landat efter en vecka i Umeå. Det har varit en härlig vecka, men den har varit intensiv! Fullspäckad med härliga föresläsningar och en massa nya krångliga begrepp som måste sjunka in i hjärnan... I love it! Studentlivet passar mig helt och hållet - kanske därför jag ännu håller mig kvar i skolans värld. Nu är jag riktigt hungrig att få lära mig en massa. Många nya kontakter har jag också skaffat mig. Livet är allt för kort för att inte skaffa nya bekantskaper. Tyvärr tyckte väl mina "resekompisar" - även de studenter från Boden men modellen mkt äldre än mig - att det var jobbigt. Deras negativa anda smittade inte ner sig på mig och jag hamnade inte i deras grupp, till deras besvikelse och min glädje!
Nu håller jag på att plugga in begrepp som paradigma skifte, habitus, diskurs m.m Tur att man lever med en livs levande uppslagsbok! Många böcker ska läsas och begrunnas över, samt mkt annat hem arbete. Som tur är har vi ställt i ordning gästrummet, så jag har en egen liten arbetshörna.
På tisdag kommer mammsen och pappsen upp för lite sightseeing i Luleå med omnejd! Det skall bli kul. Pappsen skall även kika på badrummet för att senare i höst komma och total renovera det. Den här gången tar han med sig verktygen. Jag vet att det kommer att bli superfint - för min pappa vet vad han gör. Han har renoverat hela deras hus, delar av brodens, och syster ysters hus! Så tränat har han gjort nu när han är pensionär.
Hundvänner - jag är hemma igen - BEVAKNING NÄSTA - pluggar gör jag när jag själv vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar