lördag, augusti 30, 2008

Bevakning...

Nu tar vi lite vila i helgen efter bevakningsträning. I torsdags började vi med basträning. Skruttan tyckte det var ganska trevligt, men så är hon ju uppvuxen i en bas. Annelie och Björn hade med sig mackjärnet, så jag fick mig en mumsig varm macka! När det blivit lugnt i basen, bröt vi för lite träning i skogen.
Skruttan fick sig en patrullering och jag visste inte var figgarna låg. Det var matnyttigt. jag behöver inte oroa mig för att missa när hon markerar. Gisses vad jag hade ont i armarna. Dock måste jag vara med konsekvens i början och korrigera henne när hon drar! (längs stigen) Brottom, brottom har hon...
Tja, nu händer inte så mycket. Hundarna slappar framför kaminen, jag surfar och husse har vi skickat till Skellefteå... I morgon ska jag packa och sedan drar jag till Umeå. Ingen träning nästa vecka med hundarna...
Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar