söndag, september 14, 2008

Rundtur i norrland och Thj. SM


Hela veckan har gått åt att visa mina paranteser norrbotten. Det har varit jättekul. De kom i tisdags! På onsdagen for vi runt och kikade på Luleå. Mamsen och jag handlade fina badlakan till huset! Kul... Fick välja helt själv och mamsen betalade. Inte så illa! Vi åt lunch uppe på Omberget. Det var en fin restaurang med vidunderlig utsikt! Sedan åkte vi till Kyrkbyn och fick en jätte bra guidad tur i kyrkan! Middag åt vi hemma och på kvällen blev det sällskapspel!
Vi vaknade ganska tidigt i torsdag och då var det Happaranda - Tornedalens tur. Vi packade in oss i pappas bil och åkte till Happaranda. Gissa om det var lite konstigt att inte gå på IKEA! Fikade på ett fint café inne i centrala Happis. Sedan åkte vi till Kokkulaforsen och åt lunch. Jag blev jätte facinerad över sättet de fiskade på. Det stod två och "bara" hovade in fiskar! Det skall jag prova någon gång. Inlandsvägen hem.... Inte så mycket mer än bara träd! Mera mat och sällskapsspel på kvällen!
På fredag skickade jag mamsen och pappsen på egna upptåg. Kärleken var på ett möte och jag var tvungen att studera en stund. Vi hade först tänkt gå ut och äta, men det slutade att pappsen lagade mat. Mums! Tja, mer sällskapspel på kvällen.
Igår packade vi in oss i våra bilar. Vi körde inlandsvägen via Jokkmokk till Gällivare. Stannade på olika vackra platser. Åkte upp på Dundret och njöt av den fina utsikten. Där tog vi farväl. Paranterserna fortsatte mot Abisko, medan jag och Kärleken först åt lunch inne i Gällivare för att sedan vända kosan hemmåt igen.
Nu sitter jag klistrad vid datorn och väntar på resultat från Thj. SM.... Jenny och Pilo Karlsson ligger två! Med ett moment ogjort! Gissa om jag knaprar på naglarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar