fredag, augusti 08, 2008

Träningsdag 6... eller?

Idag vaknade jag alldeles jättetidigt, om man jämnför med resten av sommaren. Halv nio - fast jag trodde den var halv tio. Jag väckte hela familjen i tron av att det var dags att börja dagen. Förstå att jag blev häpen när jag gått med hundarna och klockan var nio! Åt frukost i lung och ro. Sedan bestämde jag mig för att fara ut i skogen med hundarna. Skruttan skulle få en apportstig och sedan skulle vi plocka lite blå bär. Skruttan gick bra på apportstigen, men är lite osäker ännu. Spåret är nog inga problem.
När det gäller blåbärsplockningen gick det väl så där - jag har slagits med Skruttan om de största bären. Ja, hon plockar bär själv och helst i hinken. Går inte det, så på samma buske som matte är på! Nå ja, jag fick ihop till en paj som var tanken. Vi var ute fram till lunch. Nu slappar vi efter en gudomlig middag - thaimat a´la Kärleken! Mums...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar