söndag, augusti 10, 2008

Att bara vara....

I går blev det ingen träning.... Vi bara var jag och hundarna. Sambon åkte på någon fest i Boden, så vi var hemma och myste. Det är jätte skönt att få rå om sig själv ibland! Satt och surfade en stund och har kommit fram att nästa bil blir nog en volvo. Kanske blir det snabbare än man tror! Efter helgen är det dags att ringa Ford. Då har "skadeansvarige" där kommit tillbaka från semestern. Då får vi domen om de vill laga eller lösa in min bil!
Jag har kanske inte skrivit det, men bilen blev påbackad i början av sommaren. Det måste ha varit en j-vla smäll! Hela lyktan fram är trasig, stötfångaren sönder och plåten repad och bucklig. Alla som har sett bilen efter det säger att de kommer att byta in den! Snyft...! Är faktiskt mkt nöjd med den. Den drar 0,5 disel blandad körning och mindre när man kör längre sträckor. AC fungerar super, så nog vore det bra om jag fick behålla den! Fast då måste den repas!
Annars så händer det inte så mkt nu. Vi tränar på och har hittat några intressanta tävlingar som vi skall anmäla oss till. Skruttan ska tränas i AmSök. Plus allt annat... Skolan närmar sig med stormsteg. Börjar jobba nästa fredag - lite konstigt. Egentligen skulle jag börja på tisdag, men jag har arbetat in dagar så det blir en halv dag på fredag. Sedan arbetar jag augusti ut.... För att första veckan i september börja läsa i Umeå! Så då blir man ledig i ett och ett halv år!
Nä, jag skall inte bo i Umeå. Ska läsa på distans. Första veckan i september är den enda hela veckan. Sedan är det två träffar till den här terminen, men då bara med två, repsektive tre övernattningar! Det känns lite pirrigt och spännande faktiskt.
På hundfronten skall det tränas på - Skruttan skall vara minst uppflyttad till Lkl spår innan vintern. Färdig FM hund ligger också på oss innan vintern.... Quarko knallar på här hemma men det är inte mkt mer. Tyvärr måste jag nog säga att vi snart måste inse att han kommer att lämna in ganska snart. Har faktiskt börjat leta en litten kompis till Skruttan, men kommer att avvakta tills Q inte finns mer. Han förtjänar de sista åren utan valp! Nä, det blir ingen ny schäfer - men en vallare, vilken typ tja, det märker ni så småningom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar