torsdag, augusti 07, 2008

Träningsdag 4 och 5

I går skulle Skruttan egentligen vila. Stadsrunda var på schemat, men tja vi hamnade i skogen och plockade kantareller i stället. Sedan ringde Ullis och vi for dit för ett lydnadspass. Vårt framförgåendet såg jätte bra ut! Körde med linor så att jag kunde bromsa farten med en och den andra som hon fick gå i om hon inte drog. Kändes som om hon fattade galoppen! Ullis och Ozzy kämpade på med sitt framförgående och det går frammåt för dem med!
Idag gick det inte så bra, eller ett rejält bakslag vill jag säga! Framförgåendet fungerade inte alls. Skruttan ville inte gå ut och såg allmänt loj ut. Vi tjorvade på ett tag, men jag insåg att det inte fungerade för henne idag! Överträning...??! Nå ja, om vi gör något i morgon så blir det bara skogsarbete och markeringsövningar tror jag!
Annat smått och gott!
Äntligen är allt klart för hösten. Jag skall plugga på distans till specialpedagog. Det ser jag fram emot. Dessutom så får jag 80% av lönen! Ännu ett av mina mål som jag satt upp är nått! Jag är så glad över att ha den chef jag har nu. Utan hennes och kärleken + familjen hade jag nog inte tagit det steget.
Gissa om jag ska passa på att träna hund också. Vilket kan behövas, som det ser ut nu kommer Skruttan att få bli FM-hund mot flygvapnet.... Allt hänger väl på träning skulle jag tro. Men min glädje och vilja till att träna har kommit tillbaka. Det är bara lite synd om Skruttan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar