söndag, augusti 03, 2008

Träningsdag 1 = Tjuvstart....

Idag har jag klarat av några steg i min och Skruttans tävlingsträning. Vilka då? kanske ni undrar över! Jo, jag har ringt en massa gamla träningskompisar och pratat. Fick napp med Kaisu och vi träffades på Kronan. Usch, fick skäll av Kaisu - hon tyckte att jag hade försummat Skruttan och att vi backat i träningen. Det kan jag hålla med om... Vi tragglade läggande och linförighet! En sak som jag är mycket nöjd över är att Skruttan inte sprang till alla andra ca 50 personerna som knallade runt och tittade på Konst i det gröna. Hon var helt fokuserad på mig och JA kennelmamma! Hon kom tillbaka till mig med kongen! Vi har tränat... I morgon skall vi träffas och träna på klubben - spår och lydnad.

När vi tränat färdigt åkte vi hem till Kaisu och drack kaffe och småpratade. Fick en fin schäfer i trä av henne som jag skall sätta upp någon stans här hemma. En annan träningskompis - Ullis ringde och sa att hon var sugen på att träna. Nappade på idéen, mellan landade dock i Gammelstad och utfodrade sambon med pizza (Han betalade).

Eftermiddagens pass koncentrerade vi oss på framförgående. Lite stökigt och rörigt i början. Efter ett tag kom vi på hur jag och Skruttan skulle fortätta. Målbild och utmaning denna vecka för både mig och Ullis är att på söndag skall vi ha klart framförgåendet! Senare på kvällen så surfade vi och kikade på vilka tävlingar man skulle kunna tänka sig! KUL!

Sedan ringde nästa gamla träningskompis - Bettan och i vecka blir det sök! och som det inte var nog med det ringde Bea, Marie och Annica och ville träna. Så nu är vi på G - jag och Skruttan!

Att komma ihåg:

  1. Tjafsa inte på famförgåendet - håll ut med denna metod en vecka för resultat
  2. Lungt och balanserat.
  3. Positionerna - öka kravfasen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar