måndag, augusti 04, 2008

Träningsdag 2

Idag har vi tränat lydnad och spår. Jag och Kaisu träffades ute på klubben. Hundarna fick sig en rejäl lydnadsgenomgång. Insåg att lära Skruttan stegen kommer ta ett bra tag.... Nå ja, det dröjer innan vi är där.
Efter lydnaden drog vi till skogs - eller snarare äng. Kaisu la en apportstig till Skruttan och jag la ett spår till Vanja. Manzi fick sig ett också. Det känns skönt att ha träningskompisar som vågar tala om för en vad man gör för fel och även att de erbjuder sig att hjälpa när man har kört fast. Kaisu har tagit på sig att träna Skruttan på markeringarna av apporterna, eftersom jag känner att jag har kört fast där. I gengäld spårar jag med Vanja.
Vi hann med ett lydnadspass till ute på klubben efter spåren. Tragglade framförgående som en tok där ute och Skruttan gick ner sig till slut. Sedan mer linförighet och slipning av positioner. Kaisu la en kort apportstig till Skruttan. Nu är vi helt slut och är hemma och tar igen oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar