tisdag, augusti 12, 2008

Träningen fortsätter...

Hej hopp alla glada! Nä vi har inte slutat träna utan ligger på hårt. Blir väckta varje dag av Ullis... som jagar på oss ut i skogen. F21 "vaktmästare" skrattar och ler varje dag de kommer förbi och ser oss stretande i skogen med hundar och barnvagnar...! Har lagt till en ny länk där de tillverkar täcken och sökskynken efter kundens direktiv. Skall beställa åt Skruttan!
Spåret går bra, numer plockar Skruttan alla apporterna - markerar dem vill säga. Nu måste jag dock lägga alla snitzlar på hyllan och lita på att hon markerar apporterna och spårar. Det kan bli spännande. Tur att jag hittar som i min egen bakficka i skogarna runt om F21. Vi spårar nu mer än 500 meter och i sele - dock ännu inte i lina. Linan är till för att förstöra och jag jobbar sällan i långlina - inte ens i tjänst då vi - jag och Q ofta snurrade in lite mer än bara träd och buskar. Så jag funderar faktiskt att göra en kort lina. Lite längre än ett koppel, men inte lika långt som en tävlingslina.
Imorgon skall Fords skadereglerare titta på bilen och bedöma kostnaderna och skicka sin rapport till försäkringsbolaget. Håll tummarna att det inte blir för dyrt är ni snälla där ute i cyberrymden!
På fredag går jag tillbaka till jobbet för att gästspela där fram till september. Sedan blir det att packa bilen med allt nyttigt och onyttigt för en vecka i Umeå. Ska bo på campingen. Den här gången skall jag inte ha med vovvarna. Men kanske nästa gång jag skall ner. Så man kan träna hund!
Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar