torsdag, augusti 28, 2008

Rastlös...

Quarko & Vida

En bild tagen i sommar på Q och syrrans hund Vida. Vida är numera i de sälla jaktmarkerna.... Hon fick leva i elva år vilket är ganska mycket för en grand danois. Vi kommer att sakna henne!

Nå ja, annars är allt bara bra, nu har jag varit hemma i tre dagar och har börjat bli rastlös! Hur skall detta gå?! Kärleken som också jobbar mycket hemmifrån är ett "lite" störande moment, ha, ha! Som tur är kan vi jobba i olika delar av huset. Tur man har kompisar som är villiga att ställa upp och träna hund när det börjar krypa i en. Sedan tror jag det blir bättre när mina studier sätter i gång på allvar. Längtar faktiskt till på måndag. I går ringde några studie kompisar. Vi skall samåka ner och de hämtar upp mig på måndag morgon klockan 08.20. Vi ska bo på vandrarhem den här gången.

Nu är vi ett gäng som åter satsar 110% på bevakning! KUL! Det är alltid roligare att träna med likatänkande. Grabbarna Grus med förare är kul att se. Åsa men mallenutten är en fröjd för ögat, om man hinner med att se förstås, fniss...! Måste ta fram belgarblodet i mig själv. Jessicas Aina gör stora framsteg - var en försiktig dam i början , men nu "äger" hon stigen. Skruttan då, nja hon gjorde sist så att Matte var den första som hamnade i "Mary Poppins" klubben, som matte startat. Men de andra är inte långt efter. Jag bara längtar tills vi alla kan lägga certprovet bakom oss och satsa på Thj DM/SM och allt annat kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar