torsdag, juni 12, 2008

Haaaaaah.... semster!!



God bye... lämnade idag jobbet för att inte återvända tidigare än den 18 augusti!! Alla böcker, bänkar, griniga sura, hormonstinna tonåringar, JAG HAR SEMESTER!

Gissa om jag ska lata mig och bara vara! Hm, vad kommer semestern att innebära då? Träna hund mm. Har haft hårdträning med Heddan. Hunden jag ska tävla på DM. Ops! Det är ju i helgen. Japp, far i morgon ner med, Marie, Tojan och ska "campa" i Tåme (ha, ha)! Marie ska inte sova där, utan tar med sig min tävlings kompanjon så att hon får sova hemma! Hund och förare kommer alltså vara utvilade på lördag!

Igår var jag på äventyr med Ulrica, Ozzy och litet barn! Ozzy skulle genomföra anlagsprov och jag skulle vagga barn. Hamnade dock i skogen en liten sväng, Evelina garanterade att det inte skulle vara mkt mygg - men jag undrar vad hon menar med lite?! Tog över vaggandet av barnet i stället. Gissa om det är svårt att mata barn under en bilfärd längs en slingrig grusväg! Träffade Albin och Elda en sväng och med ett huj så ska Albin köra Skruttan i drag nästa säsong om jag fysar upp henne! Kul!

Kom hem vid tio - gick kvällspromenad med vovvarna. Då ringde Ulrica som stod i Örnvik med gråtande barn, hund och trasig bil! Räddningstjänsten på "Bärgarstigen", ha ha nu var jag rolig igen, ryckte ut. For till Statiol och handlade dunk och disel - hällde en si så där liter disel över mig själv. Hm, för att göra historien kort - bilen död, ompackning av Ulrica, hund unge och alla tillbehör. Taxi tjänst! Var hemma 23.00!

Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar