söndag, juni 15, 2008

Bevaknings DM

Oj, vilken träningsvärk jag har...! Nu åter efter ett härligt Bev-DM. Vi åkte i väg på fredag eftermiddag, jag och Marie. Tojan mötte upp lite senare. Tränade igenom lydnaden och kände att det kommer att gå bra. Ett kort spår och även ett litet uppletande. Uppletandet är Heddans svaga sida. Sedan åkte Marie och Heddan hem igen, medan jag och Tojan kvarterade in oss. Vi läste lite lydnadsregler och så anlände Linda från Nordmaling. Lite surr och sedan landa på kudden.
Vi kom åtta jag och Heddan! hon var jätte duktig men orkade inte riktigt hålla i hop hela dagen. Lydnaden gick si så där. Trodde att det skulle gå bättre. Spåret jag säger bara oj, vilken hund! Efter lite tjorv på patrullstigen, orsakad av MIG! klockrent spårupptag. Vi spårade i dj-vla terräng. Kullersten.... Alla apporter med in och innan tiden var ute! 10 spårupptag, 10 spår! Patrullen skötte vi också bra, men här blev hon trött i slutet. Klockren vindfigurant, tyvärr trött på ljudet - endast öronvridning. Höga poäng på taktiken på patrullsträckan! Direkt till uppletandet och där tog Heddans luft slut. Stackare! Jag bröt och hon fick VILA! Så här i efterhand så skulle hon fått vila lite efter Patrullen. Bra att vara efterklok!
Tack Marie för lånet av super
HEDVIG!
Vem vann då?! Jo, Jenny med Pilo från Jokkmokk! Grattis till henne! Josefina Naiko kom tvåa - Grand Slam från Jokkmokk alltså!
Nu är det vila och semester några dagar fram över. Sedan packar jag och Jenny in oss i bilen och far ner till Marma. Vi ska stanna på vägen och "kampa" tillsammans med Josefina i hennes husvagn!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar