onsdag, maj 21, 2008

Frisk....

Nu äntligen är jag frisk, "Peppar peppar...." Anders är i Frankrike och roar sig - fast hör ni med honom så är det en utbildningsresa i EU:s tecken. Ganska skönt att rå om sig själv... Fast nog längtar man. En vecka ska han vara bort!

I går så tränade vi hund, jag och Skruttan, Marie och Heddan, Maria och Cosmos, Annica och Råttan och Jessica och hennes lilla valp. Plus att vår ständige figurant Anders från Luleå Marina HV alltid ställer upp. Gissa om vi blir bortskämda! Först körde vi uppletande - första efter vinter vilan. Vi insåg alla att vi måste backa banden och "plantera" ut föremålen tillsammans med hundarna. Blev lite high chaparall, men hundarna hade kul och vi skrattade!

Sedan tre stegs övning, (bevakning). Kul! Det gick bra. Roligast är att se Heddan nu när hon är frisk och inte har ont bak i ögat nå mer. Vi jobbar på med henne för att bygga en positiv bild på figuranterna. Innan så förknippade ju hon dem med smärta... Oj, så kul att hon är frisk. Cosmos jobbade på bra och lekte fint med figuranten. Skruttan lekte jordfräs, men efter lite korrigering på stigen jobbade hon på lungt och stilla. Så härligt att se henne arbeta. TÄNK att STAFFAN lät mig köpa denna GRÅ KÄNGURU! Vad mer än att bock och niga...!

Sedan blev det Annicas tur med Råttan -o tjena vilken tik! Henne kan jag ta med hem. Mjuk och fin men ändå full fart frammåt! Styrde upp henne lite åt Annica. Lite förvirrat på stigen, men med tydliga arbetssingaler och ordning och reda gick hon jättefint. Heja Annica - nu tror jag faktiskt du har hittat din HUND!

Efter alla "gammel" hundar hade gjort sitt så var det Jessicas valps tur. Hitta övningar i skogen och äga föremål blev hennes träning. En söt liten tik.

I kväll så ska jag jobba extra på Boden travet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar