torsdag, april 03, 2008

Vår

Nu känns det att våren är på väg på riktigt. Solen värmer om den tittar fram och det luktar vår. Skruttan och Q har börjat fälla.... Vilket damsugaren inte rikigt gillar. Men som Q:s uppfödare sa: Ser man dammtussar på golvet, är det ett bevis på att man har gjort något mycket roligare!

Igår hade jag tänkt träna på Kronan, men så ringde Ylva och frågade om jag ville hänga på till Boden. HV-sjukvårdarna skulle träna hundvård. Inte alltid man får åka och lyssna på en veterinär gratis så jag hängde på. Det var kul att se hundarna handskas av främmande människor och att det uppförde sig väl. Kaxa blev dock lite tokig när hon kände lukten av mig och inte fick hälsa med en gång.

Jo en ska till! Jag har blivit antagen till Säksök kursen på Marma skede två... Det ska bli kul att fara dit ner igen och träffa gamla kompisar och träna hund. Är det någt som man som hundmänniska och om man har intresse för bevakning/säksök så är det ett måste. OCH HUR MÅNGA kurser får man åka på i hundvärlden som man får betalt för?! Så se upp! Snart har vi SäkSök kurs i Luleå.

Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar