måndag, oktober 15, 2007

Fy vad kallt...!

Hej alla glada vänner!

I helgen har det varit dags för cert-prov igen....! Fem hundar med förare. Vi startade klockan 14.00 på F21. Vilket innebar att allt skulle vara i ordningställt mellan 13.00-14.00 (en annan jobbade fram till 12.00) stackars Evelina som fick arbeta sig varm i kläderna. När jag slutat jobba, kastade jag mig i bilen och for hem och hämtade Q och packning! Sedan bar det iväg ut till F21. Som tur var hade Marcus fixat ut minibussen och burarna. Stressigt blev det - assisterade Evelina ute i skogen med de sista förberedelserna, tillsammans med HV-ungdom! Har ni någon gång provat på att sova i en minibuss när det är minusgrade ute, med fuktiga sockar?! Gör inte det.... Har i helgen provat och hm, sov kanske allt som allt 20 min. Alla hundar klarade sig bra på fredagen - då hade de patrull - bas och SSL. Efter en KALL natt ute i skogen var det dags för spår! En stor eloge till HV-ungdom som skötte spårläggning mm. Inga egna initiativ - utan stötte de på problem rapporterade de genast in och väntade på vidare instruktioner! NI ÄR GULD VÄRD! Tre hundar klarade sig - två föll på spåret...!

Jag hade lagt på mig sk stress migrän, men det var bara att le och bita ihop när jag kom hem! Duscha - snabb lunch - vila 20 minuter, sedan åkte vi och hälsade på huset. Mätte väggar och golv och Anders fick instruktioner om hur kaminerna fungerar. När detta trevliga och roliga besök var över skickade jag Etty med Anders, som skulle se på en fotbollsmatch, medan jag själv la mig och vilade. (på kvällen stickade jag tjocksockar - tänker INTE frysa om fötterna nå mer)

På södnag städade vi mitt föråd - Anders bytte däck på min bil. På eftermiddagen åkte vi hem och började packa ner saker i Anders lägenhet. Vi måste snygga till den lite inför visning och försäljning! På kvällen lagade vi god thailändsk mat från kokboken jag gav till Anders i födelsedagspresent. Det blev jätte gott!

Än en gång:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
MARIA & COSMOS
MARIE & HEDVIG
YLVA & KAXA
till tjänstehundscertet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar