måndag, maj 14, 2007

Feberfrossa...hundträning!

Helgens kurs var superbra! Heidi är verkligen duktig och så är även Skruttan. Jag hade verkligen sett fram emot att få gå kurs men det började inte så bra. Feberfrossa på torsdag kväll! Jag som aldrig brukar vara sjuk. Nå ja, tog mig ur sängen coh åkte ut till Måttsund på fredag morgon. Regnet strilade sakta ner hela dagen... Gissa om man kände sig som en dränkt katt... Första passet körde jag och Skruttan lite frittfölj och inkallning. Samma nästa pass. Vi fick tippset att jobba mkt korta pass och att sluta säga nej till henne. Sedan mkt koncentrationövningar. På kvällen hade jag feberfrossa igen, men som tur var sov Skruttan hela kvällen och jag slapp gå kvällpromenaden med henne och Q.... Tog lite sovmorgon på lördag och jag kände mig lite piggare.

Vi körde framförgående och hon gick mkt bra. Tyvärr så tog jag slut efter ett pass med henne! Som tur var körde vi uppletande på eftermiddagen. Det gick bra och jag förundras över hur mkt energi en hund kan ha. På kvällen hämtade jag min bur ute hos Inga och såg sedan melodifestivalen hos en kompis. På söndagen hade jag lämnat min plats på kursen till Inga för att få sova ut. Det behövdes, vaknade 10.40 hu! Nu är jag lite piggare och åter på jobbet. Laddar om för Gunnarkursen nu i helgen!

//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar