onsdag, februari 07, 2007

SMÄRTA...!

Åter på jobbet efter två dagar hemma! På måndag när jag skulle gå och lägga mig tog det en halvtimme innan jag fick av mig tröjan! Axeln strejkade helt enkelt... Tills slut bet jag ihop, grinade så att tårarna sprutade och insåg att jag var nog tvungen att söka upp farbror doktorn på tisdag morgon!

Sagt och gjort... satt hos doktorn på morgonen. Medan jag väntade där ringde jag vakansen och bad dem ringa ut en vikarie! Gissa om jag fick veta att jag levde, Nä hä... det fick man inte. Var tvungen att "faxa" in! (Vilket vi aldrig tidigare har behövt) Nå ja, efter att de förstått att jag satt på den vårdcentral lugnade de ner sig och skulle fixa det, men muttrade att det bara var för den här gången!

Efter besöket hos farbror doktorn och utskrivet fina små piller, for jag till Kronan för att rasta Etty! Det slutade med en promenad till Ingela, eftersom "bil-skrället" tyckte hon hade fått nog. Åkte med Ingelas hjälp och köpte olja och sprit - till bilen! Sedan kom Kronans vaktmästare och vi fick igång bilen, en har ju faktiskt startkablar. Tyvärr visade det sig att jag har is någonstans i systemet och batteriet laddat ut helt! Detta var min lugna tisdag!

Onsdag order från farbror doktorn att hålla sig hemma, tyvärr inte så svårt eftersom bilen vägrade starta! Vid lunch ringde Christer och vi for i väg och köpte ett nytt batteri - det värsta som finns på marknaden. Gamla Bettan startade som en katt spinner, men tyvärr finns isen kvar någon stans i systemet! Det ska vi eventuellt kolla i dag.

Nå jag, Gamla Bettan skuttar fram lite mystiskt på vägen - man blir som smått sjö-sjuk. Hon verkar inte gilla -30, trots namnet BRR!

//Carin

1 kommentar:

  1. Det låter som att både du och bilen håller på att rasa ihop - skrothögar ;-)
    Det är väl så när man börjar bli gammal...
    Ska vi ses någon dag?
    //Carina & Co

    SvaraRadera