torsdag, februari 22, 2007

Mycket att göra... vänner som ställer upp...

Oj oj, vad tiden rinner iväg! Håller snart inte koll på vad jag ska göra, bör göra eller råkat göra! Nå ja, veckan har varit ganska intensiv och jag kan konstatera att det är bra med VÄNNER som ställer upp oavsett vad man har lyckats ställa till med... ha ha!

Åkte fundersamt in på FORD verkstaden i onsdags för att klaga på ett jobb de gjort med bromsarna, men som vanligt mötte de mig med ett glatt humör och sa givetvis fixar vi det... De körde in bilen med en gång och kom ut och sa: Ja, det läcker olja. Vi fixar det... Gissa om jag blev nöjd och glad. Efter ett tag kom en annan kille in från verkstaden och sa: Du, vi behåller din bil. Du får inte köra en meter med den. Den läcker bränsle, som sprutar direkt på bromsarna. Var glad att du gör diselbil! Det kunde ha börjat BRINNA!

Jisses, min bil är nog inte bara SVART och STARTAR när man vrider om nyckel. Kalabaliken på FORD verkstaden slog till. Urlastning av Skruttan som hel plötsligt fick miljöträna hos mekanikerna på FORD. Sedan ett runt-ringande till alla kompisar, som snabbt satte in stora hjälp insatsen. Stina hämtade upp mig och Skruttan. Ilfart till Bettan, som bjöd på mat. Hem och hämtade Quarko.

JAG TACKAR OCH BOCKAR TILL STINA, BETTAN, INGELA OCH CHRISTER som tillsammans fixade passning av Skruttan och allt annat. Så jag slapp vara hemma pga av SJUK BIL, utan er...?!

//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar