tisdag, november 21, 2006

Gammal hund...

Örnrotet´s Quarko
Tiden den går och går.... och det märks även på gammla Q! Han har blivit mkt grå om nosen men inte bara det. Han har svårt att hoppa in i bilen och sängen, som inte har varit så lockande förut, lockar mer och mer. Han ser verkligen ut att njuta av att få gå och lägga sig igen efter den tidiga morgonpromisen... Man får bara hoppas att han har några år kvar att njuta av att vara en glad pensionär! (Fast matte känner att han håller på att tackla av allt mer...)
Idag är det en månad kvar till semester! Om allt nu går som planerat peppar, peppar... så sitter jag nere i Gbg om exakt en månad och myser med lillasyster son Alexander! Ska bli skönt med ledighet och avkoppling.... Då ska jag vara hel-ledig och bara vara en moster/faster och skämma bort syskonbarn! Hundarna ska vara hos träningskompisar i Luleå över julen, snyft...!?! Men jag vet att de kommer att ha det bra. Ska bli skönt att slippa bila ner till Trollhättan. Fast det är ganska kul! Då hinner jag lyssna på många bra böcker, halva vinter Sverige!
Men att ro på vinter! Regn, rusk och isiga vägar. Man kan nästan tro att man bor i södra delen av detta avlånga land! Men snart, snart tror jag att jag kan damma av skidorna och ta den första turen med hundarna! Gissa om jag längtar!
//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar