måndag, november 20, 2006

Pepparkaksbak....!

Kargalandets Etty

Oj, vad tiden rinner iväg! Julafton om en månad och några dagar! Jag har inte gjort så mycket, eller så har jag gjort ganska mkt. Nu har allvaret satt i gång med Skruttan. Vi tränar linförighet med glatta livet. Gissa om det är kul att jobba med henne! Hennes tid som yster, grå känguru har börjat gå in i en kontrollerad period. HON kan faktiskt koncentrera sig ganska bra nu och hennes "urblåsningar" blir färre och färre. Vi var i ridhuset och tränade i går och med hjälp av köttbullar och leksak så var hon fullt koncentrerad på mig (tills hon blev trött...) Träffade en gammal studentkompis på ridhuset. Han hade skaffat sig en ny vorsthe. Den var söt...

Helgen har vi spenderat med att roa en kompis barn. Gätte kul tyckte Skruttan som gladeligen hämtade snöbollar som de kastade åt henne. Vi hann också med att baka pepparkakor! GOTT! Barnen roade sig dock mer åt att äta mjöl och deg! Gissa om man blir utpumpad! Jag har även byggt bilbana och det var kul. Synd bara att man "aldrig" får vinna! Tränade step i lördags och har faktiskt träningsvärk! Eller så är den efter bilbansbygget!

Skulle åkt och tittat på Zaikos puppisar, men vi fick vända i Töre eftersom uppfödaren glömt att berätta att de skulle på dop.

I går ringde min kompis från Älvsbyn och berättade att de hade fem små puppisar hemma så jag måste åka dit och kolla in dem. Sedan sa hon ockås att hon och hennes syster hade skaffat nya schäfervalpar! KUL att så många av mina gamla kompisar skaffat nya hundar.

Hej hopp vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar