torsdag, november 23, 2006

Fotomodell sökes...!

Kargalandets Etty

Kines eller... Tror inte Skruttan uppskattar att vara fotomodell! (Fast hon är söt ändå) Igår var jag hos en kompis och vi gjorde sushi....! Mums! Min kompis hade fått för sig att hon var tvungen att prova igen, så småningom kanske man gillar det resonerade hon. Det är ju inte alltid man blir bjuden på hemmalagad sushi, så jag var inte sen med att tacka ja! Dessutom slippa göra den själv! Det var jätte gott, åt massor och blev som vanligt proppmätt. Det roligaste var ändå min kompis lilla dotter på ca 2 år som kom och ville prova! Gissa om hon såg rolig ut när hon åt innlagd ingefära. Starkt sa hon en gång med lite ansträngd röst - och då höll jag på att skratta ihjäl mig! Söt var hon! Och hon måste tyckt om ingefäran ändå... för hon fortsatte att äta den!

Skruttan har gnagt lite på bäddmadrassen i natt! Inte uppskattat av en trött matte. Hon hade fått tag i det hörnet som Wiggo en gång provsmakat! Just nu är det uruselt väder här i Luleå! Grått, blött och slaskigt! Träningen med Skruttan går sin gilla gång och jag tror att vi är på rätt väg! Vi blir coachade av Carina, vilket känns bra. Man ska aldrig vara rädd för att våga fråga om hjälp och utan träningskompisarna som villigt kommer ut när man kallar hade man nog hellre legat hemma och slappat i soffan.

Träningen själv...?! Jo, jag har gått igenom följande faser:

1. Usch! Måste börja...

2. Har börjat... Det var inte så jobbigt!

3. Hm, prioriterar egenträning! (BRA!)

4. Nämen, nu börjar jag få träningsvärk...

5. Jobbigt, men kul!

Vad är det då som gör att det är jobbigt och man helt plötsligt får träningsvärk? Jo, vi diskuterade det i tisdags eftersom alla börjar känna att det känns i hela kroppen efter ett pass.. Vad vi kom fram till: - Jo, vi tar nog i mer... (ha,ha)

Vi hörs...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar